Profi CreditMax do 25 000 złRRSO 53,98%Wniosek
AXI Karta kredytowaWniosek

^Reklama

Błędy popełniane przez kredytobiorców

Zarówno z produktów bankowych, jak i pozabankowych korzysta coraz większa ilość osób. Oprócz kredytów i pożyczek, klienci mają do wyboru między innymi: lokaty, konta osobiste, czy przelewy. Niezależnie od oferty, koniecznością jest odpowiednie posługiwanie się nimi i zachowanie bezpieczeństwa.

Jakie błędy popełniają kredytobiorcy?

Jakie błędy popełniają kredytobiorcy?

Ostrożność oraz umiejętności i obycie z produktami bankowymi to nie lada wyzwanie. Jako, że nie uczą tego tak naprawdę w szkołach, większość osób popełnia wiele, nie rzadko podstawowych błędów. Poniżej zostanie przedstawione pięć, najczęściej występujących.

Wypłata gotówki kartą kredytową

Czynność ta może wydać się naturalną i nagminnie występującą. W gruncie rzeczy po części po to jest potrzebna karta kredytowa. Niemniej jednak każdorazowa wypłata wiąże się z dodatkowymi opłatami za każdą operację. Co więcej, naliczane są automatycznie odsetki od wypłacanej kwoty. Rzadkością wówczas jest rozreklamowany okres bezodsetkowy.

Przekroczenie salda na rachunku

Sytuacja taka zdarza się na przykład podczas wypłaty gotówki z obcego bankomatu. Transakcje z innych bankomatów nie rzadko nie są rozliczane automatycznie – online. W przypadku zejścia poniżej dostępnego salda na koncie osobistym, klient musi liczyć się z naliczeniem przez bank dodatkowych odsetek karnych oraz opłat za samo zajście.

Kilka wypłat z rachunku oszczędnościowego

Konta oszczędnościowe mają to do siebie, że zazwyczaj posiadają jeden przelew bezpłatny w ciągu miesiąca. Faktem jest, że dzięki nim możliwe jest przechowanie pieniędzy w kreatywny sposób, gdyż bez utraty odsetek można wypłacić pomnażający się kapitał. Niestety w przypadku drugiej, jak i kolejnych przelewów należy brać pod uwagę koszta związane z przelewem. Jednorazowa opłata wówczas może przewyższyć naliczone odsetki.

Obsługa konta direct w oddziale banku

Wszelkie usługi, które wykonywane są osobiście w jednej z placówek banków pobierane są dodatkowe opłaty. Szczególnie jeśli chodzi o konta nastawione na obsługę internetową. Działanie to motywuje klientów do obsługi przez Internet, a nie w sposób stacjonarny. Nie rzadko operacje wykonywane online są wręcz bezpłatne, a te w punkcie bankowym bardzo kosztowne.

Zaniechanie zasad bezpieczeństwa

Niezależnie od wieku oraz rodzaju posiadanego produktu finansowego wciąż zdarzają się zachowania niebezpieczne. Mowa tutaj na przykład o zapisaniu numeru PIN na karcie płatniczej, czy zapisywanie go w telefonie. Również korzystanie z usług banku przy pomocy przypadkowego komputera może stanowić bodziec dla oszusta. Zachowań tych jest znacznie więcej, a klienci nie uzmysławiają sobie na jakie zagrożenie samodzielnie się wystawiają.


Zostaw komentarz

Porady

  • please set some widgets to show from Appearance -> Widgets.

Wybrane newsy

  • please set some widgets to show from Appearance -> Widgets.

Wybrane artykuły

  • please set some widgets to show from Appearance -> Widgets.