Profi CreditMax do 25 000 złRRSO 53,98%Wniosek
AXI Karta kredytowaWniosek

^Reklama

Na czym polega cross-selling?

Zjawisko cross-selling staje się w bankach coraz powszechniejsze. W szczególności jest to zauważalne w przypadku sprzedaży kredytów hipotecznych. Jako, że jest to produkt promocyjny, warto już na samym początku zdawać sobie sprawę z czym w ogóle ma się do czynienia. Pojawia się wówczas pytanie, czy aby na pewno ta nowość to najlepszy wybór?

Co to jest cross-selling?

Co to jest cross-selling?

Cross-sell to kredyt hipoteczny zawarty w ofercie pakietowej. Wbrew pozorom rozwiązanie to dostępne jest niemalże w kazdym banku. Klient wówczas może liczyć na obniżenie marży kredytu oraz prowizji za jego udzielenie. Pamiętać jednak należy, że w zamian, kredytobioca musi dodatkowo skorzystać z innych produktów, jakie oferuje w danym momencie bank.

Zazwyczaj w owym pakiecie proponowane są rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe, czy też karty kredytowe oraz debetowe. Nie mniej występujące jest oferowanie ubezpieczeń. Dotyczą one majątku, życia, ale nawet utraty pracy. Już nieco mniej popularne, lecz występujące są produkty obniżające wysokość kosztów są:

  • produkty ubezpieczeniowo-inwestycyjne;
  • rachunki oszczędnościowe;
  • ubezpieczenia z funduszem kapitałowym.

Warto przeanalizować ofertę cross-selling konkretnego banku, ponieważ nie wszystkie wymagają wyłącznie posiadanie drugiego produktu oferowanego przez instytucję. Dla niektórych banków jest to za mało. Innym wymogiem wówczas może być konieczność aktywnego korzystania z zakupionego razem z pakietem produktu. Mowa tutaj na przykład o przelewaniu na otwarte konto wynagrodzenia, wykonywanie określonej liczby transakcji przy udziale karty, czy chociażby utrzymywanie ustalonego wcześniej salda.

Ponadto, decydując się na tego typu rozwiązanie w pakiecie, należy pamiętać, że wszelkie podejmowane produkty są płatne. Zarówno korzystanie z konta, jak i ubezpieczenia generuje kolejne koszta. Warto więc przed podpisaniem umowy porównać korzyści związane z obniżeniem kosztów – marży i prowizji, z tym ile wyniosą opłaty za dodatkowy produkt. Może się okazać, że koszta jakie będą tworzone przez poboczną usugę, będą wyższe niż zniżka, jaką udało się pozyskać kredytobiorcowi.

Nie rzadko zdarza się również, że proponowany produkt jest zupełnie niepotrzebny danej osobie. Chęć rezygnacji z części produktów może okazać się niemożliwa. Co więcej, bank nakłada nie małe sankcje za nieprzestrzeganie warunków, jakie zostały zawarte w umowie.


Zostaw komentarz

Porady

  • please set some widgets to show from Appearance -> Widgets.

Wybrane newsy

  • please set some widgets to show from Appearance -> Widgets.

Wybrane artykuły

  • please set some widgets to show from Appearance -> Widgets.