Zarówno w bankach, prywatnych firmach pożyczkowych pozabankowych, jak i serwisach społecznościowych należy liczyć się z kosztami zaciąganych pożyczek. Ich konkurencyjność powoduje, że jedna firma przejawia większe koszta związane z prowizją, z kolei inne z opłatami administracyjnymi lub oprocentowaniem.
Rozważając możliwość zaciągnięcia pożyczki u prywatnych osób, z całą pewnością należy brać pod uwagę serwisy społecznościowe. Jednym z najbardziej znanych w Polsce jest kokos.pl.
Mimo, że stosunkowo wiele mówi się o ogólnych opłatach, to wciąż nie jest jasne jak wygląda sytuacja prowizji w portalu pożyczkowym kokos.pl. Warto znać takie informacje, ponieważ im bliżej dana dziedzina jest poznana, tym mniej stresujący jest sam proces pożyczkowy.
Otóż prowizja w serwisie kokos.pl zależy przede wszystkim od aktualnego ratingu danego pożyczkobiorcy. Ten ostatni wyrażany jest w stosownych gwiazdach. Można uzyskać jedną, bądź kilka. Maksymalna ilość to pięć gwiazdek. Im jest ich więcej, tym dana osoba bardziej wiarygodna.
Posiadanie jednej gwiazdki, tożsame jest z pięcioprocentową prowizją względem kwoty danej pożyczki. Dwie gwiazdki z kolei oznaczają cztery procent prowizji od tej samej kwoty. Co więcej, trzy gwiazdy to trzyprocentowa prowizja z zaciąganej kwoty pożyczki. Adekwatnie do zauważalnej tendencji, cztery gwiazdki łączą się z dwuprocentową prowizją z danej kwoty. Z kolei największa ilość gwiazdek, czyli pięć, zapewnia jedynie jeden procent prowizji.
Tendencja ta jest zasadna, ponieważ im dany klient jest bardziej wiarygodny, tym można pozwolić na zmniejszenie zabezpieczenia w przypadku niespłacenia poszczególnych rat pożyczki, w ustalonym terminie. Mimo wysokich, początkowych opłat, pożyczki społecznościowe okazują się niekiedy jedynym możliwym rozwiązaniem w nagłych, uciążliwych sytuacjach losowych, w których potrzebny jest przypływ dodatkowej, możliwie najszybciej zdobytej gotówki.
Zostaw komentarz